کد خبر: 1163051
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷
براساس نتایج نظرسنجی موسسه تحقیقاتی واشنگتن، ۵۳ درصدی اردنی‌ها از توافق ایران و عربستان استقبال کرده و آن را برای امنیت منطقه مهم می‌دانند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، نتایج منتشرشده درباره آخرین نظرسنجی انجام شده در اردن توسط موسسه تحقیقاتی واشنگتن نشان می‌دهد که اردنی‌ها موافق ازسرگیری روابط ایران و عربستان هستند؛ در حالی که با همکاری‌های کشورشان با رژیم صهیونیستی مخالفند.

براساس گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، طبق نتایج این نظرسنجی انجام شده بین ماه‌های مارس و آوریل ۲۰۲۳، ۵۳% اردنی‌ها از بازگشت روابط بین ایران و عربستان سعودی و پیامد‌های مثبت آن بر وضعیت منطقه استقبال کرده‌اند.

در ادامه این گزارش می‌خوانیم: علی‌رغم معاهده صلحی که حدود سه دهه پیش بین اردن و رژیم صهیونیستی منعقد شد، اردنی‌ها بیزاری شدیدی از اسرائیل نشان دادند؛ و این در حالی است که آن‌ها کاهش تنش در منطقه را ترجیح می‌دهند.

در پی توافق ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ ایران و عربستان در پکن دو طرف نسبت به از سرگیری روابط دیپلماتیک بعد از هفت سال و سه ماه توافق کردند و مقرر شد وزرای خارجه پس از آن دیدار کنند که این دیدار در ۱۷ فروردین ماه انجام و بیانیه مشترکی صادر و بر آمادگی برای از بین بردن موانع پیش روی گسترش همکاری‌ها تأکید شد.

روسیا الیوم نوشت: نظرسنجی انجام شده برای موسسه مطالعات واشنگتن نشان می‌دهد که ۸۴درصد از مردم اردن هر نوع روابطی با رژیم اشغالگر را رد می‌کنند.

این نظرسنجی نشان داد که ۸۴درصد اردنی‌ها مخالف انعقاد قرارداد‌های تجاری با شرکت‌های اسرائیلی هستند، حتی اگر این قرارداد‌ها به اقتصاد کشورشان کمک کند؛ آن‌ها همچنین مخالف همکاری با تل‌آویو در سطوح و جنبه‌های دیگر هستند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: ۷۶درصد اردنی‌ها گفته‌اند که حتی در موارد اضطراری مانند زلزله یا سایر بلایای طبیعی، در کشور خودشان و یا در هر کشور عربی دیگر، از دریافت کمک‌های بشردوستانه از سوی صهیونیست‌ها، خودداری خواهند کرد.

روسیا الیوم براساس نتایج این نظرسنجی در ادامه می‌نویسد: همچنین ۷۲ درصد از مردم اردن از اعتراضات علیه دولت راستگرای نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی حمایت کرده و این اعتراضات را تحولی مثبت دانستند.

ساکنان سرزمین‌های اشغالی شب گذشته (شنبه، ۱۰ ژوئن) برای بیست و سومین هفته متوالی در شهر‌های مختلف علیه «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر این رژیم و طرح اصلاحات قضایی وی تظاهرات برگزار کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار